Welcome to Human Performance Improvement (HPI) Institute Website

The beginning is a start to leadership, and it expands with the merit of the Human Performance Development Institute (HPI) since its foundation in the year 1997, because the international standards are the scale we measure our performance.

Therefore, investors and business owners have found a light that has not been obscured by the intense competition. So we are keen to establish cooperation and partnership agreements in the field of the human performance and economic development to achieve our ambitions. The Human Performance Institute (HPI) is ambitious in advancing their staff development and development of our contracting institutions. Our training team has achieved the highest promise of the institute's reputation.

Because our visions and prospects for our aspirations have reached excellence, the emergence of this new year 2019 is considered a way to achieve our achievements through this plan, which will surely gain your confidence and will achieve your training needs With deep appreciation regards from HPI Working Team.

The HPI Institute (formerly called Mindware systems) and it was consider the first institute specialized in the promotion of e-learning. The Institute opened the first electronic training center in Bahrain in cooperation with the Bahrain Institute for Banking and Financial in the year 2000.

Read More

غرفة التجارة تفتتح مركزا للتدريب والتطوير بإدارة مؤسسة تطوير الأداء البشري

الأربعاء 09 مارس 2005م

أكدت الرئيسة التنفيذية لمؤسسة تطوير الأداء البشري نرجس طريف خلال افتتاح المركز التابع للمؤسسة في غرفة التجارة والصناعة أن: "المركز الجديد كسب كبير لمؤسسة تطوير الأداء البشري لكونه سيوفر أسلوبا مبتكرا في تحديد الاحتياجات التدريبية وجوانب التطوير الإداري الممكنة في مختلف مؤسسات القطاع الخاص والعمل على تنظيم البرامج التدريبية وتقديم خدمات التطوير الإداري التي تلبي الاحتياجات بجودة عالية".

وأكدت طريف أن المركز سيخدم مختلف شركات ومؤسسات القطاع الخاص والمؤسسات الحكومية والعاملين فيها وأعضاء الغرف التجارية الأخرى في دول الخليج العربي.

ويذكر أن مؤسسة تطوير الأداء البشري هي شركة بحرينية عرفت سابقا باسم "أنظمـة مايندوير" تأسست العام ،1997 وهي تعتبر أول مؤسسة بحرينية تطرح بدائل التعليم الإلكتروني في البحرين وقامت أخيرا بتوسيع استراتيجيتها في العمل - متزامنا ذلك مع تغيير اسمها - ليعبر عن رؤية أشمل لخدمات تطوير الأداء البشري بصورتها المتكاملة لتساهم بفاعلية في تطوير الكفاءات البشرية على مستوى الأفراد والمؤسسات الوطنية.

وعن الفترة الزمنية التي استغرقها إنشاء هذا المركز قالت طريف: "تقدمت غرفة التجارة والصناعة في نهاية العام 2003 بطرح طلب إنشاء مركز تدريب يكون خاضعا للغرفة وبإدارة إحدى مؤسسات تطوير الأداء البشري في البحرين، واستغرقت فترة الدراسة حتى صدور القرار أكثر من عام تقريبا، ومع بداية العام الجاري وقع الاختيار على مؤسسة تطوير الأداء البشري باعتبارها من المؤسسات الرائدة في البحرين والتي لها باع طويل في هذا المجال.

وألقت طريف كلمة خلال حفل الافتتاح الذي أقيم في قاعة المؤتمرات في غرفة التجارة والصناعة قالت فيها: "إن كم ونوعية وبرامج التدريب التي قدمتها المؤسسة خلال عامين فقط من تغيير اسمها فاقت 100 برنامج تدريبي في مختلف التخصصات وكثير منها يطرح للمرة الأولى في المملكة، وعكست المؤسسة للمهتمين الشعور المتزايد بالإلحاح والعجلة في دفع مسيرة التقدم والتنمية البشرية، إذ اننا كنا ومازلنا ندرك جيدا ان الوقت ليس بيدنا باعتبارنا شعوبا ومؤسسات في دول ما يسمى بالعالم الثالث لنضيعه ونحن بعد في عجلة هذا الزمن المتسارعة".

HPI Instagram

HPI Twitter

Photo Gallery

For More Information:

Telephone: +97317270700, Fax: +97317273123

E-mail: info@hpi-me.com

Follow Us:


Facebook Twitter Instagram Linked In

Join Our Mailing List

Human Performance Improvement (HPI) - Copyright © 2019, All Rights Reserved
www.hpi-me.com